21 March 2009

"Cerpen Dzulfiqar...the series-pre-ending...bhgn 10.5...."

Sedutan episod lepas: Akhirnya Adzulfiqar dan Ariynna telah selamat diijabkabulkan dalam sebuah majlis yang sederhana tetapi meriah..Adzulfiqar dan Ariynna sedang bergurau senda sesama mereka di kamar pengantin pada malam perkahwinan mereka,tanpa dijangka2 terdengar ketukan di pintu kamar mereka...Siapakah yg mngkin mngetuk pintu tersebut ketika mereka berdua seharusnya diberikan privasi?kita ikuti sambungn seterusnys...


" Siapa pulalah yang mengganggu waktu-waktu macam ni ? " tanyaku .

" Sayang , sayang tunggu kejap ye . Biar abang tengok siapa tu . "

" Baiklah abang . Jangan lama-lama sangat tau . " balas Ariynna , tersenyum .

Aku bangun dari katil . Berjalan ke arah pintu . Selak di buka . Aku memulas

tombol pintu . Aku membuka pintu perlahan-lahan . Bang . Pintu di tendang dengan kuat.

Aku terjatuh ke belakang . Kemudian , masuk Azzahari dengan pisau di tangannya . Dia

menutup lalu mengunci pintu .

" Azzahari ? Apa hal ni ? " tanyaku , seraya melihat pisau di tangannya .

" Kau ! Tak guna kau . Aku nak bunuh kau ! " kata Azzahari dengan mata

merah menyinga .

" Zahari , apa semua ni ? " tanya Ariynna yang ketika itu sudah bergerak ke

belakangku .

" Zahari , apa-apa hal pun kita boleh bawa berbincang . " aku cuba

menenangkan Azzahari .

" Ah ! Tak ada gunanya untuk kita berbincang lagi . Kau mesti mati ! " kata

Azzahari .

" Riynn , Fiar . Buka pintu . Apa yang terjadi di dalam tu ? " kedengaran

suara ibu dan bapa mertuaku mengetuk pintu yang telah di kunci oleh Azzahari .


Apakah yg akan berlaku? Apakah kisah sbnr di sebalik sgala yg terjadi?Kita ikuti perkembangan berikutnya dalam episod ke 11 nnt...

4 comments:

kisah cempaka said...

w0ww
saspen2
lagi2??

nur akmal said...

suspen btol...
hahhah...
btol kata cempaka tue.
sokong 100% cempaka!!!~

-uniq yg pelik- said...

amal.kenapa tiba2 episod ni watak tu brnama adzulfiqar?bukankah watak sebenar adzulfiar?adakah adzulfiar dh bertukar nama slpas kawen ataupon adzulfiqar ni kembar adzulfiar lalu ariynna kompius?=P

Al-Dzulfiqar said...

wah..tajamny mata cik uniq oii...;p tu,ksilapan teknikal sbnrny tu..dh terbiasa tlis nama sndr,x terperasan tulis name yg same utk watak tu..apepun..thanks utk tguran...tp,name watak tu tetap Adzulfiar k..jgn salah sngka n slh anggap..cerita ini rekaan smata2..tiada kena mngena same ade yg hidup di dunia atau yg tlh pergi mninggalkn kita...