05 February 2010

Buat seorang sahabat...



Seorang sahabat yang baik,
sanggup berkorban apa sahaja,
biarpun dirinya menanggung derita,
asal saudaranya sentiasa gembira,
di iringi tawa dan senyum gembira

seorang sahabat yang baik,
sentiasa sedia berkongsi cerita
apapun masalah yg mghimpit dada
akan dicari jalan pnyelesaiannya
biarpun dirinya sendiri terpenjara
dengan masalah yg tdk putus kunjung tiba

seorang sahabat yang baik
sentiasa mendahulukan keperluan saudaranya
tanpa dirinya di ambil kira
selagi kudrat masih terdaya
selagi itu akan d usaha
sehingga saudaranya tenang di jiwa

sahabat yang baik
menjadi teman yang setia
di kala suka dan juga lara
diwaktu sendu menghimpit jiwa
sentiasa d sisi x kira masa
bkn spt embun yg hilang d terbit fajar
maupun pelangi yg tersembunyi d kala senja tba

sahabat
meskipun takdir memisahkan kita
namun kasih tiada noktah penghujungnya
biarlah waktu menentukan segala
nilai ukhwah yang terjalin di antara kita

(Ammal Dzulfiqar Ismail, 2010)


Assalamualaikum warahmatullah..
salam pertemuan sekali lagi..begitu kerap nampaknya sy m'update blog saya ini skrg..entahlah..mgkn kerana sy cba ingin mnenangkn diri atas stiap perkara yg berlaku d skeliling sy...mgkn juga ada sbb lain..ssungguhnya hanya Allah yang tahu...

sbnarnya,sy ingin mluahkan apa yg terbuku d hati...mgkn juga ianya lbih kpd penyesalan di atas kesalahan yg dilakukan diri sndr...mgkn ada yg mngerti..mgkn ada yg tdk mngetahui..tetapi apa yg telah terjadi....telah terjadi...dan tdk mgkn sy dpt berpatah balik utk mmperbetuli....

buat seorang sahabat...sy pohon kemaafan kamu...kemaafan atas ketelanjuran saya mngucapkan sesuatu yg tdk seharusnya sy ucapkan pd kamu...pada saat kita baru sahaja mengenali satu sama lain..tetapi sy berkata2 dgn kamu seolah2 kita telah lama kenal...sy telah berlaku silap...kerana sy anggap kamu mrasai sama spt yg saya rasa...tp,itu bknlah sbb yg sbnrnya...sbnrnya,semua mmg salah saya...sy berasa insecure....sy berasa kedudukan sy kurg kukuh,dan atas sbb itu sy seakan2 memaksa kamu utk mnerima apa yg saya katakan...sedangkan pada masa yg sama,saya sedar bahawa tdk mgkn kamu akan mnerima kata2 saya...kata2 yg sgt tdk spatutnya terucap pd saat kita baru kenal dan baru bersahabat...maafkan saya..saya tahu berulang kali sy mmohon kemaafan kamu...dan berulang kali saya melakukan kesalahan yg sama...sy ini insan yg sering alpa...dan terlalu mmentingkan diri saya...dan saya amat berharap kamu akan terus mampu untuk memaafkan saya....saya berdoa...smoga Allah akan mmberikan kita peluang skali lagi..untuk memulakan kmbali persahabatan ini..kerana sy sndr terluka dari apa yg sy lakukan,dan saya pasti awak jauh lbih terasa atas perlakuan saya....maafkan saya...saya akan terus mmberi salam walaupun awak tdk akan mmbalas jika kita bersua..kerana sy inginkan awak terus2an sejahtera...biarpun mgkn awk tdk mgharapkan bnda yg sama pd saya...tapi tidak mngapa...sy berharap awak akan terus ceria..dan terus berbahagia....

maafkan saya,sahabat...dan tahniah kerana awak telah berjaya mmbuka wadah utk berkongsi ilmu dgn org lain baru2 ini...smoga usaha awak sntiasa dipermudahkan Allah,insyaAllah..




semoga rahmat dan perlindungan Allah mngiringi setiap jejak langkahan kita,insyaAllah...
Wassalam..

No comments: