21 February 2009

Al-fatihah....

Hati saya terdetik untuk menulis post ini di atas sgala perkara yg berlaku di sekeliling saya akhir2 ini...Takziah di ucapkan kepada shbt sy, Cik Nor Azean di atas pemergian ayahanda tercinta kembali ke Rahmatullah pada 12 Februari yg lalu dan juga kepada sahabat saya Cik Nor Atikah binti Zakaria yang turut kehilangan ayahanda tersayang pada hari semalam,21Feb kerana serangan jangtung...Sesungguhnya,kematian begitu hampir dengan kita tanpa kita menyedarinya...entah esok ataupun mungkin sebentar sahaja lagi nyawa yang dipinjamkan kepada kita ini akan di ambil semula oleh yang maha Esa...ini turut mengingatkan saya kepada pemergian Allahyarhamah ibunda saya,Nor Amna Binti Ibrahim yang pada bulan Julai ini akan genap 10 tahun pemergian beliau kembali di sisi Allah yang maha berkuasa...sama2 kita semua doakan semoga rahmat Allah akan sentiasa mencucuri roh mereka yang kita sayangi...

Al-fatihah...

أعوذ باالله من الشيطان الرجيم

Aku berlindung dengan Nama Allah dari Syaitan yang direjam

{1} بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَانِ الرَّحِيم

Dengan Nama Allah yang Maha Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ {2}

Segala puji-pujian hanya bagi Allah, tuhan seluruh alam

الرَّحمَنِ الرَّحِيمِ {3}

Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

مَالِكِ يَومِ الدِّينِ {4}

Yang Menguasai Hari Akhirat (Hari Pembalasan)

اِيَّاكَ نَعبُدُ وَاِيَّاكَ نَستَعِينُ {5}

Hanya kepada Engkaulah kami sembah (tidak kepada selain-Mu) dan hanya kepada Engkaulah kami memohon pertolongan (tidak kepada selain-Mu)

{6} اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ

Tunjukkanlah kami akan jalan yang lurus (benar)

صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ


غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّين {7}

Iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau berikan nikmat dan bukanlah jalan orang yang Engkau murkai (Yahudi) atau jalan mereka yang sesat (Nasrani)

No comments: