21 January 2010

Kadang2...

Kadang2...
saya suka buat awak ketawa,
bukan sebab saya nak jd pelawak,
bukan...
tapi,
sbb sy hargai awak..
saya nak awk tahu..
walaupun kehidupan ni penuh
dengan rintangan dan kepedihan..
Allah masih kurniakan nikmat kegembiraan...

Kadang2...
saya slalu buat awak marah..
bkn sbb saya benci awak...
bukan...
tapi,
sbb sy sayangkan awak...
saya nk awak belajar...
cara nk kawal sifat amarah,
yang sering kita lihat
menumpahkan darah..
dan memecahkan ummah..

Kadang2...
saya buat awk menangis,
bkn sbb sy xde perasaan,
bukan...
tapi,
sbb sy ambil berat pasal awak,
sy nk awak sntiasa ingat yg dunia ni bukan selamanya,
hilai tawa x menjamin apa2,
hanya sekadar aksesori dunia,
yang belum tentu membawa bahagia,
maupun jalan mnuju ke syurga..

Biarpun semalam dipenuhi kesedihan,
biarpun hari ini dipenuhi kekecewaan,
hargailah nikmat kurniaan Tuhan,
kerana esok belum tentu kita dapat bangun utk teruskan kehidupan..

Teruslah tersenyum walaupun saya selalu mmbuat awk bersedih,
kerana saya sbnrnya nk awk belajar utk terus gembira,
biarpun nnt apabila sy telah tiada.

Al-Dzulfiqar,
Petaling Jaya.2006.


P/s: coretan yg prnh dbuat pd masa2 dahulu sblm blog ini tercipta pun...tibe2 nk publish plak...

Semoga rahmat dan perlindungan Allah mengiringi setiap jejak langkahan kita,insyaAllah...
Wassalam...

1 comment:

Anonymous said...

i like this post very much!:)